Vysoké ceny výrobkov neznamenajú vždy vysoké kvality pre uživteľov. Platí to najmä v posledných rokoch, keď výrobcovia súťažili o výrobu najdrahších výrobkov bez ohľadu na to, či zložky spolupracujú účinne synergicky, alebo či odôvodňujú náklady pre spotrebiteľa. Na druhej strane, vzhľadom na výrobné náklady, nízka cena aktívneho produktu starostlivosti o pleť, ako je krém proti vráskam alebo multitaskingový zvlhčovač, znamená, že do ingrediencií šiel menej ako jeden dolár.

To do značnej miery zaručuje, že výrobok nevyužíva výhody najnovšej technológie starostlivosti o pokožku. Ale na druhej strane to neznamená, že produkt nerobí to, čo hovorí, že urobí!

Vysoká cena nemá vždy vysokú kvalitu, CoQ10 vysoko cenený antioxidant

Priemerný produkt sa predáva za ohromnú obchodnú maržu v pomere k cene surovín a výrobnej réžii. Na rozdiel od tvrdení, neexistuje žiadna zložka, ktorá by bola taká účinná, aby zaručila, že sa akékoľvek výrobky na starostlivosť o pokožku budú predávať za viac ako tristo dolárov – čo je viac ako takmer všetky lieky na pokožku schválené FDA. A niektoré teraz stoja tisíce!

Celá cenová hra môže byť skutočne predajnou stratégiou. Možno si nebudete môcť dovoliť špičkovú kozmetiku v hodnote 950 dolárov, ale hej, nebojte sa, zredukovaný, o niečo menej účinný, sesterský produkt môžete získať za pouhých 150 dolárov. Neznie to dobre? Nestojíte za to?

Určite vám nebude povedané, že vzácne a ťažko dostupné zložky použité v malom množstve nemusia nevyhnutne prospieť skutočnému produktu – iba podporujú presvedčenie, že za to stojí. Napríklad krém Kanebo Sensai Premier The Cream obsahuje vzácnu japonskú morskú riasu a predáva sa za fľašu 1,4 unce za 650 dolárov.

Neexistuje však žiadny vedecký dôkaz o tom, že táto morská riasa alebo akékoľvek iné morské riasy majú nejaké iné špeciálne účinky ako nafúknuť cenu.

Niektoré spoločnosti využívajú príležitosť na „poprášenie“ produktu, čo znamená posypať do vzorca zbytočne malé množstvo zaujímavej zložky a potom vyrozprávať celý príbeh o všetkých jeho predpokladaných výhodách. Jedným zo spôsobov, ako spozorovať poprašovanie, je pozrieť sa na zoznam prísad a zistiť, či sa magická prísada objavuje v hornej časti zoznamu (prítomná vo väčšom množstve) alebo v spodnej časti zoznam (vzhľad portrétu)

CoQ10 je vysoko cenený antioxidant, ktorého patent vlastní spoločnosť QPharma. Keď spoločnosť QPharma zistila, že Curél Age Defying Therapeutické hydratačné mlieko tvrdí, že „teraz obsahuje prirodzenú silu Q10, [ktorá] pomáha odhaliť zdravšiu pokožku“, žalovala Andrewa Jergensa, materskú spoločnosť Curél, za porušenie patentu.

Výborné popísané CoQ10 na tomto webe – BioActive CoQ10 kapsule Q10, Zaručene bez alergénov

Sporná bola skutočnosť, že QPharma nikdy neudelila spoločnosti Jergens licenciu na používanie tejto patentovanej zložky. Na svoju obranu spoločnosť Jergens tvrdila, že v produkte Curél nepoužila viac ako 0,00005% CoQ10, čo je množstvo, ktoré uznal, a je príliš skromné na to, aby bolo „účinné“.

Z právneho hľadiska to bol dôkaz, že Jergens nepoužíval patent QPharma, a QPharma bola nútená svoj prípad zrušiť. Najväčším prepadákom však bol spotrebiteľ, ktorý si produkt Curél mohol kúpiť skôr ako iný, pretože veril že mal v sebe účinný antioxidant,

aj keď v skutočnosti bolo jeho množstvo nekonečne malé a neúčinné.

Kam idú peniaze na typický produkt? CoQ10

Zoberme si do úvahy špičkový produkt proti starnutiu, ktorý si môžete kúpiť v reťazovej drogérii, kategórii, ktorú tento podnik nazýva „mastige“. (Je to trochu oxymoron: spojenie slov „mass“ a „prestige.“ Kúzlo reklamy spočíva v tom, že môže niečo, čo sprístupní niečo na masovom trhu, pôsobiť prestížne!)

Povedzme, že produkt stojí tridsať dolárov. Prvých pätnásť dolárov ide do obchodu, z ktorých tri doláre vyhodia späť do centrály reťazca, aby podporili národnú poštu a televíziu. To ponecháva výrobcovi pätnásť dolárov. Asi sedem z týchto dolárov použije na svoju vlastnú reklamnú kampaň v lesklých ženských časopisoch a sexi bilbordoch pozdĺž diaľnice. Celkovo teda najmenej desať dolárov (tri z reťazca a sedem od výrobcu) pôvodnej tridsaťdolárovej cenovky ide do toho, aby vás presvedčilo o kúpe predmetu.

To ponecháva osem dolárov z pôvodných tridsiatich na samotný produkt. Výrobca použije z toho štyri doláre alebo viac na to, aby si kúpil peknú fľašu a vložil ju do obalu s možno falošným dnom, skvelou grafikou a očarujúcim názvom. A na to, aby šiel do všetkých tých problémov, potrebuje zisk najmenej dva doláre na džbán.

Z pôvodných tridsiatich teda zostávajú asi dva doláre na všetky ingrediencie vrátane krémovej bázy, prostriedku na úpravu pH, emulgátora, vône a konzervačnej látky.

Ak ešte niečo zostane, mohlo by to ísť do najnovšieho najmodernejšieho botanického extraktu, ktorý je najväčším objavom storočia a úplne oživí váš starnúci vzhľad!

Záver: Vzácne prísady nič nedokazujú, ale nízka znamená, že výrobok pravdepodobne neobsahuje novú technológiu.

Fotografie pred a po môžu byť skreslené mnohými spôsobmi. Keď si ich nabudúce všimnete, pozrite si fotografie v reklame. Je pravdepodobné, že podmienky neboli totožné. Subjekty majú tendenciu vyzerať na snímkach pred očami roztržito a zamračene, s nelichotivým svetlom a málo make-upu, ak vôbec.

Na následných fotografiách však voilà!

Strategické osvetlenie, profesionálne líčenie, upravené vlasy, milé úsmevy – a nezabúdajme na kúzlo počítačových programov pre zobrazovanie. Pretože sa zobrazujú iba dva obrázky, ktoré chce predajca vidieť, nie je možné uskutočniť platné porovnanie.

Dermatológovia a plastickí chirurgovia majú taktiež radi fotografie pred a po. Ich fotoknihy často neboli zdokumentované, subjekty nemali na sebe nijaký mejkap a pokúsili sa o to, aby bolo porovnanie spravodlivé. Niekedy však tieto fotografie obsahujú viac, ako sa zdá. Zoberte si Mary, prímestskú matku troch detí okolo tridsiatky, ktorá má náročnú administratívnu prácu.

Konzultuje s uznávaným dermatológom, doktorom Lookgoodom, unavený vzhľad, ktorý sa jej vkradol na tvár. Dr. Lookgood ju pozýva, aby sa zúčastnila štúdie o niektorých nových produktoch, ktoré propaguje. Produkty aj návštevy v kancelárii budú počas štúdie bezplatné a neskôr budú sprístupnené Mary a pol tucta ďalších účastníkov za zľavnené ceny. Mary pre ňu ochotne pózuje pred fotografiou v kancelárii doktora Lookgooda a potom je starostlivo poučená o tom, ako na to-