Silový tréning versus vytrvalostný, Triatlon je šport veľmi známy. Počas vytrvalostného, ako stúpa srdcová frekvencia, robí srdce viac práce. Prečo by ste teda mali silový tréning považovať za nevyhnutnú súčasť triatlonového tréningu? Krátka odpoveď je, že vďaka silovému tréningu sú svaly silnejšie a silnejšie svaly môžu dlhšie pracovať pri vyššej intenzite, kým sa unavia. Aby ste úplne pochopili, čo sa deje počas silového a vytrvalostného tréningu, musíte ich rozdeliť a preskúmať jemné rozdiely a podobnosti medzi nimi.

Silový tréning verzus vytrvalostný pre triatlon

Prípad silového tréningu

Ak sa spýtate ktoréhokoľvek triatlonistu, čo je vytrvalostný najbežnejšia odpoveď má niečo spoločné s plávaním, bicyklovaním alebo behom. Technicky je vytrvalostný akýkoľvek druh cvičenia, ktoré je rytmické, udržuje zvýšenú srdcovú frekvenciu a spotrebu kyslíka a využíva veľké svalové skupiny na pohon tela. Označuje sa tiež ako aeróbny, pretože telo sa spolieha na nepretržitý a zvýšený prísun kyslíka počas procesov výroby energie na bunkovej úrovni.

Táto dodávka kyslíka pochádza zo zvýšeného dýchania, čo je zvyčajne výsledok hlbšieho dýchania a dýchania častejšie. Okrem zvýšeného dýchania musí srdce na dodávanie kyslíka pumpovať viac krvi do svalov. Takže počas celého cvičenia dochádza k zvýšeniu srdcovej frekvencie a dýchania: to je vytrvalostný tréning.

Silový môže byť akýkoľvek typ, ktorý zvyšuje vytrvalosť, veľkosť, výkon alebo silu konkrétnych použitých svalov, bez ohľadu na to, aký typ cvičenia sa vykonáva. Spýtajte sa toho istého triatlonistu, čo je silový a odpoveď zvyčajne spočíva v nejakom zdvíhaní závažia. V naj doslovnejšom zmysle môže byť silovým tréningom akýkoľvek typ, ktorý zvyšuje vytrvalosť, veľkosť, výkon alebo silu konkrétnych použitých svalov, bez ohľadu na to, aký typ cvičenia sa robí, alebo či niekto skutočne „pumpuje železo“. “

Silový sa vykonáva v krátkych sériách, s prestávkami prestávkami striedanými počas celého tréningu; nie je rytmický; a zahŕňa veľa rôznych svalových skupín, niektoré veľké a niektoré malé. Silový tréning sa považuje za anaeróbny alebo bez kyslíka. Aj keď dýchate a vaše telo dodáva kyslík do svalov, procesy, ktoré poskytujú energiu pre silový tréning, sa nespoliehajú na kyslík, ako to robia aeróbne procesy.

Silový tréning nijako výrazne nezlepšuje kardiovaskulárny systém

Ďalším rozdielom medzi silovým a vytrvalostným je, že silový tréning nijako výrazne nezlepšuje kardiovaskulárny systém. Každé cvičenie vyžaduje krátku dávku námahy, ktorá si nevyžaduje veľké zvýšenie prietoku krvi zo srdca. Počas vytrvalostného tréningu, ako stúpa srdcová frekvencia, robí srdce viac práce, takže srdcový sval musí byť schopný udržať tempo.

Za týmto účelom sa srdcové svalové tkanivo stáva silnejším a srdce sa stáva účinnejším pri čerpaní krvi. Počas silového tréningu nedochádza k výraznému trvalému zvýšeniu srdcovej frekvencie a zvýšenie prísunu kyslíka do svalov nie je potrebné, takže srdce nemusí byť silnejšie alebo efektívnejšie.

Energetické systémy zapojené do vytrvalostného a silového sa tiež líšia v tom, čo používajú ako palivo. Spolu s dodávaním kyslíka do svalov krv prenáša glukózu do pracujúcich svalov, kde sa používa ako energia, ukladá sa ako glykogén alebo sa ukladá ako tuk. Počas vytrvalostného tréningu je potrebný veľký a stály prísun energie po dlhú dobu, takže sa glukóza štiepi, aby poskytla túto energiu a umožnila pokračovanie procesov spaľujúcich tuky.

Selle Italia FLITE Boost sedlá pre triatlon – Selle Italia FLITE Boost sedlo

Vo svaloch neukladáte dostatok glykogénu na to, aby ste cvičili veľmi dlho, takže krv musí dodávať viac glukózy, aby ste sa udržali v pohybe. Počas silového tréningu musí telo dodávať energiu rýchlo, ale nie vo veľkom množstve, takže použijete uložený adenozíntrifosfát a fosfokreatín (ATP-PC) spolu s uloženým glykogénom vo svaloch. Tieto energetické systémy poskytujú rýchly nával energie, čo je v poriadku, pretože sada silového tréningu netrvá dlho a potom si oddýchnete. Počas silového tréningu sa používa veľmi málo zásob glukózy alebo tukov.